Weer thuis

Samen met Dirk en Natasja zijn we nog eens gaan eten in een Duits restaurant "El Perro Loco . Het was niet alleen lekker maar het was veel dat je kreeg op je bord

Een dag later zijn Annick en ik  met de weer naar huis gereden , onze vakantie zit erop en we moeten weer gaan werken  .

Serra Gelada. of Sierra Helada

12 januari

Vandaag hebben we een wandeling van 12 km in de Sierra Helada gedaan . Een bergwandeling tussen Benidorm en Albir met het hoogste punt 430 meter boven de zee .

Calpe

11 januari

Voor de eerste keer dat we weten is het een regendag en het is een heel pak kouder geworden .

We zijn vandaag naar Calpe gereden . Eerst hadden we graag op de Calp willen wandelen maar de deur was dicht . Dan zijn we door het centrum van naar het oude centrum van Calpe gewandeld .

Flamingo
landloper op vakantie
veel flamingo's

leegloop

Wat ons opvalt is dat sinds het eind van de kerstvakantie er weinig toeristen rondlopen . Alleen de overwinterraars zijn hier nog maar die komen niet veel buiten . In Groot Brittanie hebben ze nu ook strengere regels voor wie te lang uit hun land verblijven en andere  vakantie gangers zijn naar huis

zelfs geen zatte engelsman
oeps

warmste dag

10 januari

Annick is gaan geocachen en ik een konigingenrit met de fiets .

In de namiddag zaten we  te zonnen voor onze mh met temperaturen boven 25° .

Villajoyosa

8 januari

Annick en ik zijn met de fiets naar Villajoyosa gereden . We gingen op zoek naar de kleurrijke vissershuizen naast het strand . Tot onze verbazing hebben we de huisjes gevonden, we zijn het dorpje langs de verkeerde kant binnengereden,hebben we zeker geen spijt van gehad , daar de toeristen deze enkel zien langs de strandkant . Deze huisjes zijn geschilderd met deze vrolijke en felle kleuren zodat de vissers via deze manier vanaf zee precies konden zien waar zij heen moesten om naar het thuisfront te gaan.

Motorrit

7 januari

Guy heeft een motorit voor ons inneengeflanst

Samen met Guy , Omer en Ann , Martin en Nadinne hebben we een motorit via polop , Castell de Castells en voor Benifallim liep het mis . Omer en Ann hun brommer reed niet meer . Nadat we zeker zijn dat ze geholpen worden door hun verhuurbedrijf zijn we doorgereden naar in het centrum van Torremanzanas . In het restaurant Amber hebben we  echt spaans gegeten . Eerst ieder 2 sneetjes brood met look en een slaschotel . Dan een voorschotel petatten soep een hoofdschotel en een dessert en een halve liter drank voor 13 euro pp lekker gegeten . Omer en Ann zijn goed geholpen geweest door hun verhuurbedrijf en hebben al een nieuwe motor .

Omer en Ann in pan
voorschotel en het hoofdgerecht was lekker

Passo passo

6 januari

We hebben met een wandelgroep een wandeling in Parcent gemaakt . Deze  wandeling ongeveer 11.5 km is bekend om zijn waterbronnen rond Parcent

bron wasplaats
wasplaats

Parcent

Drie koningen

Vandaag is het hier een feestdag , ook een soort sinterklaas . Drie koningen . Op de avond van 5 januari komen de 3 koningen aan land , ze gaan een kindje bezoeken  Caspar, Balthasar en Melchior brachten ieder een duur cadeau met zich mee. De ene wijze bracht goud mee, de volgende wierook en de ander mirre.

Normaal gaan we op die avond naar de driekoningen stoet in Benidorm . Gewoonlijk brengt dat veel toeschouwers mee en wij blijven thuis.

In Spanje komt de driekoningen op het land en zij hebben veeeeel speelgoed mee . Ouders en grootouders kopen massaal speelgoed voor hun kinderen .

Guadalest

5 januari

Annick heeft een hele nacht wakker gelegen van de harde wind . Midden in de nacht is er wind opgekomen met stoten van 80 km per uur . Tot nu is het hier altijd warm geweest maar met de wind is het hier koud geworden .

Vandaag zijn we met Omer en Ann naar El Castell de Guadalest gereden . Guadalest is een oud mooi dorpje gebouwd op een arendsnest . Nog gebouwd door de Moren .

toen er nog geen wasmaschines zijn

El Riu

We zijn onderweg van Guadalest naar Callosa d'en Sarria in de vallei  gestopt bij het restaurant El Riu . Deze  is gekend om zijn grill gerechten . Naast het restaurant is een museum van oude auto's en brommers . We hadden weinig tijd en hebben een paar foto's van oude werktuigen gemaakt die buiten staan .

boormachine
zaagmachine
bouwvakkers
de grill van het restaurant
motoculteur

Alicante

4 januari

We zijn vandaag met de motor naar Alicante gereden . Onze Blacky bleef in de mobilhome en we moesten op tijd terug zijn .

Bario Santa Cruz

In de lijst van 12 mooiste plaatsen in Alicante staat Bario Sante Cruz . Het is een wijk die tussen de heuvel van  Benacantil en het centrum ligt. Het is een authentieke volkswijk met vriendelijke bewoners en het laat de echte spaanse leven zien .  Voor ons was het een beetje Frigiliana achtig .

Volksmarkt

Kleinste vis op de markt

Albir

3 januari

Avondwandeling in Albir

We zijn een 4X4 Unimog 500pk mh tegengekomen . Een echte woestijn trekker en toen ik de koptelefoons in de cabinne zag . Ofwel zijn ze doof , of in de woestijn maakt de motor veel lawaai en mijn goesting zakte

Dat 2021 nog heeeel lang mag blijven duren

31 december

In de voormiddag heb ik een fietstocht van 40 km gemaakt . Daarna de verswatertank bijgevuld en dan platte rust in de zon . Tot nu hebben we de warmste wintervakantie ooit gemaakt .

Onze Blacky die gisteren meegewandeld heeft ligt vandaag helemaal plat ? t'ja voor een oude middenslag poedel van 15 jaar heeft hij dat filk gedaan

Senija

30 december

Senija is een klein dorpje tussen Benissa en Jalon . Een schoon oud spaans dorpje .

Ik heb er al regelmatig met de fiets doorgereden en al dikwijks gedacht om er eens een dorpwandeling te maken . Nu hebben we maar enkele straten gedaan . Huizen met mooie muurschilderingen gezien .

We komen nog eens terug om heel het dorp te bekijken .

Wandeling Senija

We hebben vandaag met Passo-Passo een wandeling gemaakt in de bergen naast Senija . Een redelijk zware maar heel mooie wandeling van 9.3 km .

Normaal is het aan de kust het warmst en hoe dieper het binnenland in hoe kouder . Vandaag is het aan de kust redelijk mist en fris , en meer binneland in heel warm .

Na de wandeling hebben we nog met enkele wandelaars uit gaan eten in de Saporro , een jappans restaurant . Hier kan je voor 15.20 Euro a volente eten en drinken .

De rots van Calpe en mist boven de zee

Benidorm

We hebben afgeproken om deze week met een wandelclub mee te gaan wandelen . Onze Blacky mag mee maar dan moet hij in een bench . Zijn we met Blacky naar Benidorm gewandeld . Een wandeling van 13 km .

We zijn al 2 dagen in Benisol en zijn de warmste dagen en nachten dat we tot nu ooit hier gehad hebben . De temperatur in de dag is 24° en vorige nacht hebben we zelf de ramen open gezet om te slapen .

Oude markt van Benidorm

zaterdag 25 december

We zijn vertrokken . Onze eerste overnachting  hebben we in Tilloloy gedaan .Tot onze verbazing ben ik er achter gekomen dat het water dat ik er de vorige dag had ingedaan gaan lopen is . Gelukkig hebben we nog 2 grote waterbussen bij voor koffie of zo . De volgende dag hebben we onderweg naar water gezocht , op benzinestations kunnen touringcars lozen maar geen vers water tanken  . Op camperplaatsen zijn ze afgesloten in de winter . Bijna tegen Bordeaux hebben we ons watertank kunnen vullen . Dax is vandaag onze eindbestemming, we kruipen vandaag op tijd onder de wol voor we verder trekken naar het zuiden .

Nog enkele dagen slapen en we rijden naar Spanje